Niniejsza strona wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), które są zapisywane na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową. Więcej o przechowywaniu plików cookies.
Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego.
Dom Pomocy Społecznej dla Osób Starszych w Bielsku-Białej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
1) Niektóre treści utworzone przed datą wejścia ustawy mogą nie zachowywać właściwej hierarchii nagłówków.
2) Niektóre zdjęcia mogą nie posiadać tekstu alternatywnego.
3) Mogą mieć inne uchybienia w zakresie standardów W3C (World Wide Web Consortium).
Deklarację sporządzono dnia: 2020-02-02
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobami odpowiedzialnymi są Magdalena Giżycka i Danuta Zontek.
Dom Pomocy Społecznej dla Osób Starszych, ul. Żywiecka 15, 43 - 300 Bielsko-Biała
II piętro, pokój nr 64 lub 63
7.00 – 15.00 (od poniedziałku do piątku)
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
1) Zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu.
2) Wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
3) Żądać udostępnienia informacji w formie alternatywnej, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu itp.
Żądanie powinno zawierać:
1) Dane osoby zgłaszającej żądanie.
2) Wskazanie strony internetowej lub elementu strony, której dotyczy żądanie.
3) Sposób kontaktu.
4) Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej dla Osób Starszych, ul. Żywiecka 15, 43 - 300 Bielsko-Biała. E-mail: dyrektor@dpsos-bielsko.pl Telefon, fax 33 497 91 27, telefon komórkowy 501 527 011
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
1) Dom Pomocy Społecznej dla Osób Starszych, ul. Żywiecka 15, 43 - 300 Bielsko-Biała.
2) Na teren jednostki prowadzą dwa wejścia.
3) Od ulicy Żywieckiej brak możliwości wjazdu samochodem, dojść do budynku można pieszo przez bramkę. Przed budynkiem i w budynku są schody. Po obu stronach schodów zamocowana jest poręcz.
4) Od ulicy Dawnej znajduje się brama wjazdowa dla samochodów. Dzwonek umieszczony jest po lewej stronie bramy.
5) Parking znajduje się po prawej stronie od bramy wjazdowej.
6) Jedno miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się przy budynku, jadąc na wprost od bramy wjazdowej.
7) Od ulicy Dawnej są dwa wejścia do budynku.
8) Pierwsze wejście pozbawione barier architektonicznych znajduje się po lewej stronie za bramą wjazdową. Po zaparkowaniu na miejscu dla osoby niepełnosprawnej należy się wrócić i skręcić w prawo przed bramą wjazdową.
9) Drugie wejście znajduje się bezpośrednio przy miejscu parkingowym dla osoby niepełnosprawnej, ale posiada bariery architektoniczne. W budynku są schody z poręczą po lewej stronie, a następnie bramka zamykana na klucz.
10) W budynku znajduje się informacja na temat rozkładu pomieszczeń, oznakowania dróg ewakuacyjnych.
11) Na drzwiach, nad klamkami znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.
12) W budynku jest winda. Wybór pięter w windzie oznakowany jest alfabetem Braille’a, a wyświetlacz pokazuje numer piętra.
13) Łazienki i toalety bez barier architektonicznych.
14) Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym i psem przewodnikiem – brak ograniczeń w tym zakresie.
15) Brak pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.
16) Po uprzednim zgłoszeniu można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego na miejscu lub w formie wideo rozmowy.
Dostępność tłumacza języka migowego
Po uprzednim zgłoszeniu można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego na miejscu lub w formie wideo rozmowy.
Usługa jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą zamówić bezpośrednio tłumacza poprzez sms lub e-mail:
Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do spraw dostępności w Domu Pomocy Społecznej dla Osób Starszych
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej dla Osób Starszych powołał Magdalenę Giżycką oraz Danutę Zontek, do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności, zwanego dalej „Koordynatorem”.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Do zadań Koordynatorów należy w szczególności:
1) Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Dom Pomocy Społecznej dla Osób Starszych.
2) Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Dom Pomocy Społecznej dla Osób Starszych.
3) Monitorowanie działalności Domu Pomocy Społecznej dla Osób Starszych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.